(v1.0) | (v1.1) | (v2.0) | (v2.0) |
* ish nuala: lütfen v2.0 swf dosyasını masaüstüne “farklı kaydedip” deneyiniz, browserda nedense çalışmıyor. herkese rim hennaid!
geçen hafta boşu boşuna kayan yazıyla uğraştığımı daha sonrasında kendime “neden kayan resimler yapmıyorum” sorusunu sorduktan sonra farkettim. işin aslı satır-satır yukarı doğru texti kaydırma girişimlerim gayet enayi oldu ve üstelik merkeze ilerleyen texti super-tiny yapabilecek bir çözüm bulamadım. üstelik resim de koyamıyordum. neyse bu yeni formül sayesinde büyük bir artı elde ediyorum ve strip cartoon olayını prolog kısmına adapte edebiliyorum. bu yeni olay tam olarak mouse un konumuna göre hareket ettiği için tochscreen için süper biçilmiş kaftan. yani bittiğinde ipad-imsi bir ekranımız, kullanıcının yazıyı dikey konumda tümüyle kontrol edebildiği bir arayüz olacak. bundan sonra çözmem gereken sorun bu kayma işleminde üst sınırdaki resmin enini süper-tiny boyuta indirgemek olacak. ikizkenar dik üçgen formda olması gerekiyor kare masamızda 4 oyuncunun prolog’u okuyabilir olması için.. lakin bunu yapmam 4 oyuncunun da masa çevresinde okuyabilmesi için gerekli. ancak dediğim gibi bittiğinde resimler yerleştirebileceğim, hikayemi de yine resimler halinde yerleştirebiliyor olacağım. bu seferki fikir tamamdır.. en kaba haliyle kısa bi workshop yapalım isterseniz..
1. yeni flash dosyası yarattıyoruz (Actionscript 3.0) and kayanresimler.fla olarak kaydettik. frame rate’i 30fps’e ayarladık.
2. “layer 1″ i “container” olarak ayarladık ve kaymasını istediğimiz herşeyi bunun içine yerleştireceğiz
container’ı movie clip’e çevirdik ve “container_falan” diye bi instance name verdik.
şimdi contenti stage’de ortalanmış şekilde yerleştiriyoruz
3. yeni bir “actions” layer’ı yaratıyoruz ve herzamnki gibi ilk framinden action paneline erişiyoruz
yukarıdan aşağıya kayacak resimlerimiz olacak fakat şimdi bu nooktada kayacak içeriğin sınırlarını koymamız gerekiyor. yani esasen dikey bir kaymadan hehe bahsettiğimiz için y koordinatlarını belirliyoruz aşağıdaki gibik.
yani özetle: stage.stageHeight – content-mc.height < content_mc.y < 0.
4. Kodumuzda bi sonraki adımda değişkenleri ayarlayalım
5. sonrasında scrollContent fonksiyonunca kullanılacak ENTER_FRAME adlı event listenerı ekledik
6. scrollContent fonksiyonunda, “content_mc” nin y değerini yeni değeri olan scrollY olarak değiştirdik. burdaki amaç mausun pozisyonuna orantılı olarak bir hesap yaptırmak. resmin orta noktasının baz alındığını da dipnot olarak düşelim… Sonrasında sınırlarımızı tekrar konrol ediyoruzki resimlerin tümü/içerik sınıra gelince kaymanın durduğundan emin olalım
7.bu da son kodumuz. artık test edebiliriz