Oyun motoru seçiminde, Source motorunu kullanmayı planlamaktayım. Aslında, Source motoru çoğu oyun motoruna kıyasla eski ve şirket “SDK” (yazılım yapım kiti) ‘i daha erişebilir kılmak için fazla bir çaba harcamıyor.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines
Kısacası kullanımı zor ve genelde üçüncü şahıs programlar kullanmaya zorlamakta. Ama bir motorun eski olması, başarılı tasarımlar çıkamayacağı anlamına gelmemekte, en son 2011 de büyük bir yenilemeye girdi ve Valve Portal 2’yi piyasaya sürdü. Ve büyük başarı elde etti.
http://en.wikipedia.org/wiki/Portal_2#Awards
Çoğu oyun tasarımcıları, yazılımı eski ve kullanımı sıkıntılı bulmakla birlikte buglardan dolayı rahatsız olduklarını dile getirmekte.
http://en.wikipedia.org/wiki/Source_engine#Criticism
Source motorunun atası olan – Quake oyun motorunun geliştirilmiş hali Goldsource ile, uzun bir süre boyunca projelerle uğraştığım için motorun kullanımı hakkında aslında şuana kadar hiçbir sorun yaşamadım.
Öğrenmesi biraz zaman alıyor, evet. Ve üçüncü şahıs programlarada çok ihtiyacınız oluyor. Ama yinede, unu büyük bir eksiklik olarak görmemekteyim, Source motorunun potansiyelini Valve’ın başarısı bence hayli hayli göstermekte. SDK bedava ve yapılan oyunlar ticari amaçlı kullanılmadığı sürece lisans sorunu olmamakta.
http://source.valvesoftware.com/index.php
Motorun geliştirilmemiş hali ile 4-5 senelik bir tecrübem olduğundan, yeni bir oyun motoruna adapte olmak için harcayacağım zamanı “Siyah Veda”nın geliştirilmesine harcamak daha mantıklı geliyor bana.
Nasıl olsa, oyun eğlenceli ve başarılı olduğu sürece, hangi oyun motorunu kullandığınızın önemi fazla kalmıyor.