Bu hafta HDR yani “High Dynamic Range Lighting” ile “Color Correction”ı öğrenmek ve kendi oyunumda etkili olabileceğine inandığım bu iki özellik üzerine birkaç test gerçekleştirdim.
Öncelikle, HDR ve Color correction 2008-2009 dan itibaren çoğu oyunda var olan özellikler, oyundaki atmosferi ve ışıklandırmayı daha kolay ve etkili bir şekilde manipule etmek için kullanılıyor. Nasıl photoshopta resimler ile oynayabiliyorsak, oyun içinde ve sırasında bunu yapmak mümkün (her ne kadar az kullanılsada)
Çoğu filmde ve oyunda gördüğümüz “end of the tunnel” olarak adlandırılan efektin yapımı ile ilgili yapmış olduğum bir iki test;
HDR kullanılmadan önceki hali: http://i.imgur.com/Qylvh.jpg
HDR ile: http://i.imgur.com/Lf5SB.jpg
(Source motoruna hakim olmak amaçlı birkaç basit test)
“Color Correction”. (Oyun içindeki “photoshop”umuz)
Color correction kullanılmadan: http://i.imgur.com/q67Nd.jpg
Color correction ile: http://i.imgur.com/JITZ3.jpg (Değerleri biraz abarttım, amacım daha çok psychedelic bir ortam yaratmaktı)
HDR ile CC birleşimi ile; http://i.imgur.com/O8a7H.jpg
Bu iki özellik ile, oyun içinde çoğu tür efekti yapmak mümkün. Oyunumdaki halüsinasyon ve ilizyonlarda yararlı olacağı kesin.