Oyun Motoru Hazırlanması ve Testleri Bölüm 2 – Model Animasyonları/Oyuna Yerleştirilmesi ve Displacementlar

Bu hafta 3D Max ile modellemiş olduğum ve animasyonlarını yaptığım.. dans eden bir fırçayı (neden diye sormayın, test amaçlı sadece)  başarıyla Source motoruna aktardım, ayrıca 3D Maxteki hazır brushlardan olan çaydanlık modeline collision detection ve physx ekleyerek,  oyun motoru içinde tutulabilir, fırlatılabilir.. tekmelenebilir.. parçalanabilir… bir eşya haline getirmeyi başardım. Kısacası, artık rahatlıkta her türlü modeli oyunun içine aktarabilirim, karakterler veya eşyalar.

Fırça modellenmesi, kemik eklenmesi ve animasyonları; http://i.imgur.com/KO4FJ.jpg

Wallworm model tools kodları sayesinde, 3D Maxten modeli oyun motoruna uygun hale getirebildim;  http://i.imgur.com/rSomj.jpg

Çaydanlık, collision detection ve physx: http://i.imgur.com/19e64.jpg

Oyun içindeki görüntüleri, çaydanlık ve dans eden fırçalar; http://i.imgur.com/ss7SD.jpg

Ve çaydanlığı tutup havaya fırlattığım an; http://i.imgur.com/0XmoK.jpg

Oyun madende geçeceğinden ön hazırlık için, madenlerin ve mağaraların yapımı ile ilgili birkaç test;

Hammer (Valve/Source SDK), Displacementların yapımı; http://i.imgur.com/vXtvV.jpg

Ve birkaç ışık, compiling ve oyun içi görüntüleri; http://i.imgur.com/Sjecl.jpg

http://i.imgur.com/bXbFS.jpg

Birkaç yerde küçük brush hataları var ama.. displacementlara daha hakim olduğumda düzeltebileceğimden eminim.

Leave a Reply