Geçtiğimiz hafta Flash’ı etraflıca incelemeye koyuldum. İndirmiş olduğum open source bir kod kütüphanesi olan FlarToolKit‘in içerisinde iki farklı Actionscript dosyası bulunuyordu. Earth isimli olan kod, içerisinde yine bu dosya ile aynı dosyanın içerisinde olmak durumunda olan model isimli bir dosyanın içerisinden bir still image çağırıyor. Ben de ilk defa deneyeceğim silüet modelimi bu imajın yerine koymaya çalıştım. İlk olarak 3 boyutlu bir imajın Flash’ta görünebilmesi için DAE uzantılı bir dosya olması gerektiğini öğrendim ve deneme amaçlı basit bir geometrik model yarattım Maya’da. DAE uzantısı, Maya’nın tek başına export edebildiği bir uzantı değil. Bu nedenle OpenCollada isimli bir plug-in’e ihtiyacınız oluyor. Benim sorunum Maya’mın 2013 versiyonu olmasıydı. OpenCollada 2010 ve 2011’e kadarki versiyonları destekliyormuş. Şimdilik 2011 trial version’u indirdim ve OpenCollada’yı plug-in seceneklerinden dahil ettikten sonra modelimi .dae uzantısı halinde kaydedebildim. Diğer önemli görev ise bunu Flash’a atıp, marker’a atayabilmekti. Çeşitli uğraşlardan sonra deneme amaçlı oluşturduğum bu modeli (model1) kod’daki diğer still imaj ile değiştirebildim.
Daha sonradan Maya’da oluşturmak istediğim silüetin bir denemesini (model2) yaptım. Ve onu Flash’a attım. Bu model oldukça 2 boyutlu görünüyor, çünkü üzerinde henüz bir texture yok. Basit bir geometrik şekilden oluşmadığı için, herhangi bir texture boyut katmakta işe yaramayabiliyor. Nitekim ilk denediğim texture’lar hep bu yönde sonuç verdi… Ama uygun olan texture’u bulacağıma inanıyorum.
Bu hafta ise harita-marker ilişkisinde yol almaya çalışacağım..