Beğendiklerim

Geçen hafta oyun yapabileceğimi öğrendim; hatta önceki yıllarda bir öğrenci yapmış, yani imkansız değilmiş. Ama şu an aklıma pek somut bir şeyler gelmiyor açıkçası. Ben de beğendiğim oyunların “art style”larını, beğendiğim ortam ve karakter tasarımlarını- hepsini olmasa da- burada derlemenin şimdilik iyi olacağını düşündüm.

İlk olarak tarzı, karakter ve ortam tasarımıyla çok beğendiğim “Okami” diye bir oyun var. Japon mitolojisi ve kültürü temelli bir oyun olması da ayrıca hoşlandığım bir özelliği.

Yıllar önce oynadığım bir oyun vardı; Prince of Persia (2008). Ortam tasarımına bayılmıştım, beni o kadar etkilemişti ki çoook uzun zaman olmasına rağmen oyun oynarken etrafa baktığımda aldığım zevk hala aklımda. Ve bir ortam tasarımdan ilk etkilenmemdi. Aşağıdaki videoda biraz gösteriyor ama asıl oyunun içindeyken verdiği hissi vermiyor tabi.

Tomb Raider serilerinin ortam tasarımlarını da genelde beğeniyorum. Özellikle Tomb Raider Anniversary’ınkiler hoşuma gitmişti.

http://www.croftgeneration.com/eng/index.php?sec=anniversary-art

Bioshock serisinin ortamı çok güzel, biraz da ürpertici ama aralarında iyi bir denge var:

Karakter tasarımı için buraya ne koymam gerektiğiyle ilgili biraz kafam karıştı. Neden kafamın karıştığıyla ilgili bile kafam karıştı şu an. Neyse ben birkaç bir şey koyayım. İlk olarak Bayonetta isimli bir oyunun karakteri olan Bayonetta var. Bayağı havalı bulduğum bir karakter.

Bir de Shin Megami Tensei İmagine adlı bir oyunun demon tasarımlarını çok beğendiğim için bu oyunun bir videosunu koymak istiyorum. Tasarımların çoğunda farklı yerlerin mitolojilerinden esinlenmiş.

http://megaten.sesshou.com/wiki/index.php/Demonic_Compendium

Son olarak, birkaç bazı oyunlarda hoşuma giden komik/garip detayları paylaşmak istedim.

7:38

Leave a Reply