Fikirler

Hala tam olarak nasıl bir oyun yapacağıma karar veremediysem de, aklımda birkaç fikir oluşmaya başladı: Ortamı değişken yapmak istiyorum, oyuncunun kararlarına göre değişebilir. Hatta karakter de değişebilir oyuncunun kararlarına göre. Ve bu değişimin kontrastının bayağı yüksek olmasını istiyorum. Yani mesela çiçekli böcekli bir ortamdan survival horror oyunlarına benzeyen bir ortam olabilir; Silent Hill serisi gibi ama Silent Hill’de ortamlar arası çok bir kontrast yok bence.

Silent Hill’den bahsetmişken; bayağı korkmama rağmen yine de sevdiğim bir oyun. Mide bulandırıcı kısımları olsa da konsepti çok güzel aslında. Ortam ve silent hill’de gezinen yaratıklar karakterin kişiliğine ve korkularına göre şekilleniyor. Mesela bütün karakterler ölümden korktukları için- ya da sağlıklarıyla ilgili bir şeyden- her oyunda “nurse” diye bir yaratık var, evet hemşireye benziyor ama benzemiyor da. Videoda aynı zamanda ortamın nasıl değiştiği de görünüyor.

İşte böyle uçlarda bi oyun olmasını ve oyuncunun hiç beklemediği anlarda olayların gerçekleşmesini düşündüm.

Bu arada oyunu kendim yapmayı denemek istiyorum. Araştırma yaptım ve bazı kitaplar buldum:

http://www.amazon.com/Game-Makers-Apprentice-Development-Beginners/dp/1590596153/ref=sr_1_5?s=books&ie=UTF8&qid=1384004687&sr=1-5&keywords=making+3d+games

http://www.amazon.com/Beginning-C-Through-Game-Programming/dp/1435457420/ref=sr_1_19?s=books&ie=UTF8&qid=1384004741&sr=1-19&keywords=making+3d+games

http://www.amazon.com/Game-Engine-Design-Interactive-Technology/dp/1558605932/ref=sr_1_39?s=books&ie=UTF8&qid=1384004781&sr=1-39&keywords=making+3d+games

http://www.amazon.com/Game-Coding-Complete-Fourth-Edition/dp/1133776574/ref=pd_sim_sbs_b_3

Bir de Slender Man: Eight Pages diye bir oyun var. Indie olarak yapılmış bir oyun ve bayağı minimal. Buna benzeyen bir şey yapayım demiyorum ama belki de bu minimallikte yapabilirim, bambaşka bir ortam ve bambaşka bir konuyla.

Videosunu koydum ama ilk başları biraz sıkıcı olabilir. 4:35’ten itibaren heyecanlı bir şeyler oluyor 🙂

 

1 Response

  1. Başak, Game Maker dışındaki kitapları unut onlar profesyoneller veya yazılımcılar veya o yönde biraz yol almış olanlar için. Ama Game Maker ilginç, biraz daha araştırdıktan sonra onun kitabını ısmarlayabilirsin. Kodlamaya girmeden oyun yapabileceğini söylüyor, daha ileri özellikler için de kodlama yapabiliyorsun. Sitesine baktın mı? İşine yarayabilecek bilgiler var. Ben de yeni öğrendim. Eğer oyun yapmak istiyorsan bu kullanılabilir ama biraz daha araştıralım…
    Oyun “yapmak” mı istiyorsun yoksa kurgusunu ve tasarımını yapmak yetiyor mu? Önce buna bir karar ver, yani konsepte dair mi yoksa hands on mu çalışmak istiyorsun?
    Eğer dediğin gibi “yapmak” istiyorsan yapabileceğin bir araç seçmemiz lazım ve yapabileceğin bir tür üzerine düşünmek lazım. Örnek verdiğin oyunlar şirketlerin geliştirdiği oyunlar… O yüzden Game Maker hangi aralıkta duruyor, ne yapabiliyorsun ona bakalım. Başka oyun motorları da var elbet ama senin ne yapabileceğinden ya da nasıl bir yükün altına girdiğinden emin olarak başlaman lazım.
    Geçen sene Ceylan Late for School oyununu yapmıştı, ona baktın mı? Öyle bir oyunu kolaylıkla yapabilirsin ama Benzer şekilde Sacit’in yaptığı oyun başka bir ilgi ve bilgi gerektiriyor…
    Biraz daha araştır ve üretim süreçlerini anlamaya çalış… Bu blogda Sacit’in, Ceylan’ın ve Berrin’in (Sun) postlarına bakabilirsin, özellikle Berrin’in epeyi postu olmalı…
    Bir de Game Maker veya benzeri araçları araştırmaya devam et. İstersen presentasyonunu bu konu -mesela çok fazla kodlama gerektirmeden oyun geliştirme araçları- üzerine yap…

Leave a Reply